Langkau ke kandungan utama

Kota kinabalu and Kundasang Trip

Assalammualaikum semua.. Alhamdulillah diberi masa untuk update blog ini setelah sebulan dibiarkan. Almaklum, sebulan ni straight oncall pada hujung minggu. Nasib baik oncall ditemani isteri tercinta, kurang sikit resah, gelisah, dan beban kerja. Thank you sayang, muahh.. Kali ni, saya nak berkongsi dengan sahabat – sahabat semua pengalaman kami bercuti ke Kota Kinabalu baru – baru ini. Walaupun banyak aral melintang, banjir die Serian/Kuching, tiket flight cancel, dan isteri cantik sakit keyika percutian, Alhamdulillah kami dapat menikmati percutian dengan gembira dan selamat pergi dan pulang dengan selamat.

Kami memulakan percutian kami dengan menaiki AirAsia dari Kuching International Airport. Sebenarnya, plan kami ingin menaiki Rayani Air, saja mahu berubah angin. Tetapi apakan daya, flight kami telah cancel 2 hari sebelum tarikh percutian kami. Nasib baik dalam masa yang singkat , kami dapat membeli tiket promo AA, lebih kurang RM290/2person. Kami sampai ke Kota Kinabalu lebih kurang 1030malam. Lepas pick up car dari Kota Kinabalu Airport, kami terus check in ke KK Suites Hotel di Gaya Street. Bagi kami, hotel ini amat strategik kerana berdekatan dengan semua tempat-tempat perlancongan. Harga pun berpatutan RM210/2person. Bagi backpacker, korang leh check in hotel2 backpacker berdekatan seperti skypod hotel, north borneo cabin, dan macam-macam lagi. Korang tengok je Agoda, banyak murah2. Bagi sewa kereta, korang boleh sewa dengan Kereta Sewa Sahabat, rate die semua murah2. Aritue, kami sewa Proton Saga Flx untuk 4 hari- RM400.

Hari pertama, kami memulakan ekspedisi kami ke pulau-pulau berdekatan Kota Kinabalu. Disini tersapat 4 pulau utama iaitu Pulau Gaya, Sapi, Manukan, dan mamutik. Korang x yah susah cari kat internet, kat Jesselton Point penuh dengan tourist agency yang menyediakan perkhidmatan transport ke sana dan termasuk aktiviti lain seperti seawalking, snorkeling, parasailing, coral flyer dan macam2. Package kami lebih RM80/2person (termasuk transport, snorkeling set). Sayangnya, kami tidak berjaya mengikut parasailing pada hari itu kerana cuaca yang terlalu berangin. Nasib baik dapat refund balik. Saya rekemen korang join tourist agency counter no 7, iaitu Tarie Tour. Situ korang boleh tawar menawar. Antara yang paling syok di sana, kami dapat bermain seawalking.

Acah - Acah Maldives
Kecantikan Pulau Sapi
Lepas bersnorkeling di Pulau Manukan
Seawalking - RM 175/person

Coral Flyer Zipline - RM 64/person

Lepas penat berIsland hoping, kami sempat pergi ke Sungai Salot, Kota Kinabalu untuk menikmati Lokan panggang dan Puding kelapa. Perjalanan lebih kurang 30minit bergantung tahap kesesakan jalan. Kedai tepi-tepi jalan je.

Puding Dalam Buah Kelapa Sungai Salut

Perkara yang tidak boleh dilepaskan semasa di Kota Kinabalu adalah menikmati pemandangan matahari terbenam di Tanjung Aru. Disini telah dilistkan sebagai top 10 sunset view paling cantik tau. Rugi kalau xpegi.

Tanjung Aru Beach

Malamnya, kami pergi ke Filipino market yang berada di tengah bandar Kota Kinabalu. Kat sini ibarat syurga makanan laut. Terdapat banyak gerai-gerai seafood. Harga pon berpatutan dan boleh tawar menawar. Punyalah nak lepas gian makanan laut, kami habis lebih kurang RM100.. haha, tapi oklah, dapat makan lobster, ikan kerapu, sotong, dan udang. Memang awesome.

Ada ikan, sotong, udang... lobster je xsmpi lgi..
Fresh Seafood
Hari kedua, kami memulakan perjalanan kami ke Kundasang. Korang mesti tau kemana kami mahu pergi dulu kan.. haha.. mestilah ke Desa Cattle Dairy Farm iaitu little New Zealand. SubhanaAllah, bila depan mata, memang cantik yang amat sangat. Lagi-lagi time kitorang datang tue memang timing yang cantik. Langit biru, awan xberapa tebal, dan cuaca pon elok. Kami rekemn korang pergi around kol 9-11pagi, time tue cuaca sedang2 elok je.

Ice Cream Desa - seriuss sedap
Acah acah New Zealand sikit
Desa Cattle Dairy Farm
Gunung Kinabalu - kesan kesan hakisan akibat gempa bumi
Mooooo...

Singgah Mini Strawberry Farm sekejap - xjauh dari Desa Cattle dairy farm
Lepas tue kami pergi ke Sabah Tea Garden yang berada di Ranau, lebih kurang 18km daripada pekan Kundasang. Bagi saya, tempat nie not bad la. Cuma timing kitorang datang agak lambat, xde tourist guide. Kalau nak tourist guide, datanglah pagi2. Lepas dah jalan2 kat kebun teh, kami pergi meninjau cafe dan gift shop tea garden. Disini pelbagai jenis teh dijual dan korang juga boleh menikmati makanan dan minuman khas dari Sabah tea garden. Sabah tea pancake diorang memang sedap.

Sabah Tea Garden
Sebelum check in hotel, kami sempat pergi ke Kundasang Street market yang berada di tengah - tengah pekan kundasang. Di sana, korang boleh mencuba pelbagai jenis keropok Sabah, Strawberry, sayur-sayuran dan pelbagai bunga-bungaan. Saya rekemen, korang pergi ke kedai Mak Cik Yahinie, senang nak tawar menawar dengan makcik nie. Siap bagi lebih strawberry kat kitorang. Terbaek!!

Pasar Kundasang

Semasa di Kundasang, kami stay di Kinabalu Mountain lodge , berdekatan dengan Mount Kinabalu Reserve park. Tempat nie amat sesuai bagi backpacker yang datang lam group dan yang berbelanja bajet. Peaceful, green, Cuma line fon susah sikit dapat kat sini. Sebab tempat nie dalam sikit dan perlu melalui jalan yang tinggi juga. Make sure pakai kereta yang okay ye.

Kinabalu Mountain Lodge - Souce Agoda
View from our Lodge - Peacefull, chills, relaxing
Hari ketiga, kami pergi ke Poring Hot Spring yang berada di Ranau, lebih kurang 30km dari pekan Kundasang. Kalau korang nak rehat2 n relax, boleh lah masuk. Memang best. Kat sini juga terdapat Canopy walk, butterfly garden dan beberapa tempat air terjun. Sayangnya, kami xdapat nak pergi semua tempat, isteri tercinta sakit pula., perut mual2 dan ase nak muntah. Terpaksa lah batalkan niat nak mandi air terjun dan pergi ke Mount Kinabalu Reseve park.

Poring Hot Spring
Jambatan Gantung Poring
Lepas solat Jumaat di Masjid Kundasang, kami pon mengorak langkah ke Kota Kinabalu semula untuk berjumpa rakan sekerja yang lama. Baru juga berpindah ke Kota Kinabalu. Di sana, kami stay di Kinabalu Garden Hotel.

Hari ke-4, iaitu hari terakhir di Kota Kinabalu, kami sempat meninjau lagi pusat kraftangan dan tempat ikan masin bersebelahan dengan filipino market. Tawar punya tawar, last2 lebih kurang RM 400 juga habis. Shopping sakan sampai tak sedar. Tapi puas hati lah, dapat bawak balik banyak ikan/udang kering dan macam sourvenier.

Kami berangkat pulang ke Kuching pada pukul 4ptg dengan menaiki Rayani Air. Alhamdulillah kami dapat pulang dengan selamat tanpa sebarang masalah. Servis Rayani Air pon boleh tahan, bukan seperti yang kami dengar sebelum ni. Walaupon cancel flight awal, kami telah diberi refund dalam bentuk voucher. Tak sabar nak tunggu Rayani Air membuka laluan baru dan berharap dapat menambahkan bilangan pesawat pada masa hadapan. Kami stay di Kuching sehari sebelum pulang ke Sibu keesokan harinya. Perjalanan mengambil masa 7jam dari Kuching ke Sibu melalui jalan darat. Alhamdulillah, banjir beransur surut dan tiada tanah runtuh yang telah dilaporkan. Siapa2 yang mahu details itinerary, boleh pm atau comment di bawah, saya akan emailkan dalam bentuk microsoft words.

Okay, sekian saja untuk post kali ini, terima kasih kepada pembaca. Kalau ada apa2 pertanyaan boleh terus je komen kat bawah ye.. N checkout our new post.. trip kami ke Krabi pada bulan lepas... 10 tempat menarik di Krabi

Ulasan

1. HI Assalamualaikum, boleh saya dapatkan iti Trip ke KK & Kundasang. Bulan 8 ni nak pergi honeymoon dgn suami. Ini email saya norazilah94@gmail.com

1. slm, boleh bg itinery ? rosnahyunus@yahoo.com.sg

2. As Salam. leh share itenary..email saya azarefazira7787@gmail.com

3. Pls emel
      ryateesayven2@gmail.com

Padam
    4. haiii...boleh share itinerary tak? email saya haefia@gmail.com terima kasih :)

2. Balasan
    1. saya pun nak minta itinery tu...blh x.tlg email ain_fizaah@yahoo.com

terima kasih banyak yek..

Padam
    2. Salam Fahmi, cerita yang sangat menarik..bole dapatkan ittenary tuan..idrussaid@yahoo.com...TQ

3. saya pun nak minta itinery tu...blh x.tlg email syafiqasyraf543@gmail.com

4. saya pun nak minta itinery tu...blh x.tlg email syafiqasyraf543@gmail.com

tq

5. salam, boleh share itinerary x kat ctmz87@gmail.com if u dont mind. =) thanks!

Padam
    6. assalam..boleh send saya itinerary trip kk ni x kat muhdfaisghazalie@yahoo.com..tqvm tuan tanah😊

3. Salam, blh share jgk. ke afifklate@gmail.com

4. Wslm.. sy dh emailkn itinerary.. nnt dh pergi boleh share plk ye.. 👍👍

1. Salam..blh share kt sy jgk..misz.serri@gmail.com..tq

Padam
  5. Assalammualaikum kereta sewa sahabat tu mana nak cari contact number?

6. Nie no konteknye cik hawa,
    +60128195458

7. Assalamualaikum, boleh share itinerary KK ke email sy hafiz.mahizan@gmail.com

8. nk initiaryyyy pls
    mdn124m@gmail.com

9. as'salam.. berminat utk itenary trip kundasang sabah..blh tlg emailkan ke shima@rbgroup.com.my..tqtq

BalasPadam
  10. as'salam.. berminat utk itenary trip kundasang sabah..blh tlg emailkan ke shima@rbgroup.com.my..tqtq

11. Assalam..
    Emailkan sy itinerary..
    8pools@gmail.com

BalasPadam
  12. Assalamualaikum, boleh share itinerary KK ke email sy hatta_je03@yahoo.com . tq .

13. Assalamualaikum, boleh share itinerary KK ke email sy siti_girl82@yahoo.com.my

14. Assalamualaikum boleh sy dptkan itineray KK ni? email saya suhaimi_87go@hotmail.com

BalasPadam
  15. Assalamualaikum..boleh sy dptkan itinery ke KK dan kundasang ni? Bulan 1 nanti nak pergi honeymoon dgn suami sy..terima kasih nurulizzah.mansor@yahoo.com

16. Assalamualaikum, boleh emailkan itinerary untuk trip kk dan kundasang ni? Terima kasih. shikayumi247@gmail.com

17. Assalamualaikum, boleh emailkan itinerary untuk trip kk dan kundasang ni? Terima kasih. nurulmi111101@yahoo.com

18. nak itinerary :) asiahjaafar2702@gmail.com

19. Salam bolh share itinerary 😀

20. salam, saya backpackers seorang diri.
    sila email kepada saya, zai.atiqah90@gmail.com

21. boleh sy dpt itenaries ,
    ini email saya .
    safiqfikri@gmail.com

terima kasih,
    Safiq

22. salam.boleh share itinerary KK ke email sy nrshafiqah23@gmail.com

23. boleh share itinerary utk kundansang dan kk.. bajet keseluruhan berapa ya.. juraidahkamaruddin@yahoo.com

24. Boleh share itinery tuk kundasang & kk
    reenaq72@gmail.com

25. Boleh share itinery tuk kundasang & kk

26. Hi boleh sent itenary ke soffihaifarhaa@gmail.com

27. salam, boleh share intinery di sabah. TQ
    ninarozeiana@gmail.com

28. Bole share intinery d sabah, noratikasaad@yahoo.com

29. Bole share intinery d sabah, noratikasaad@yahoo.com

30. Assalamualakum..boleh share itinerary trip ke sabah ke emel sy wharkif.wariff@yahoo.com tq :)

BalasPadam
  31. Assalamualakum..boleh share itinerary trip ke sabah ke emel sy wharkif.wariff@yahoo.com tq :)

32. Assalam,,boleh emailkan itinerary trip ke sabah ke email sy karido_alid87@yahoo.com.my

33. Salam..bole share itinerary trip. Email saya misz.serri@gmail.com

Thanks:)

BalasPadam
  34. boleh share kan itinerary trip ke kundasang? suhailahismail1@gmail.com , suhailah_ismail@yahoo.com

35. Salam,

Kami menyediakan perkhidmatan kereta sewa Axia Auto Rm100/day. Selesa & jimat minyak. Kenderaan lain juga ada. Call atau watsapp 014 2011144 utk tempahan.

36. Salam,

37. as'salam..boleh share itinerary KK ke email sy nurulamor.ali@gmail.com

38. Salam. Boleh share itinerary? baiti2301@gmail.com

39. salam. plan nak ke ke kk/kundasang bulan mei tahun depan. boleh saya dapatkan tentatif program untuk 4 hari malam termasuk penginapan & pengangkutan. terima kasih.

encikISWAN@yahoo.com

BalasPadam
  40. salam.. boleh send kan itinerary tak? radin3649@gmail.com...thank you :)

41. Salam.. Boleh x share initery dgn sy.. Sy nk gi lmbt lg sbb bru dpt purchase aa promo .. Klu x keberatan ni email sy tika_aziq@yahoo.com.my

42. Salam.. Boleh x share initery dgn sy.. Sy nk gi lmbt lg sbb bru dpt purchase aa promo .. Klu x keberatan ni email sy tika_aziq@yahoo.com.my

BalasPadam
  43. Hai ! Itinerary please. Thanks .

faridzhuan.wmsb@gmail.com

44. Assalamualaikum, saya nk mntx itinery.. nk travel ngan kawan2...
    aqilahnordin91@gmail.com

45. pohon details itineary plez..tqvm
    nuratiqah4949@gmail.com

46. Salam. Boleh email details itinerary dekat hazri_176@yahoo.com

BalasPadam
  47. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Balasan
    1. Assalamualaikum.. sis, sy nk itinerary..

Terima kasih..

shahidahyusuff@gmail.com

Padam
  48. hii.. mohon email details intinerary please.
    sasa_love@ymail.com

terima kasih bebanyak.:)

BalasPadam
  49. Salam saudara... mohon email itinerary.. nampak seronok sangat.. d_lah@yahoo.com. terima kasih.. moga Allah membalasnya

50. Boleh share intinery d sabah, salasiah7988@gmail.com

thank youu:)

51. Nak share itinery ....kalau ada contact number lagi bagus....tqvm
    nozeimn@gmail.com

52. Assalamualaikum...

Kami menyediakan perkhidmatan sewa kereta dan homestay di Kota Kinabalu pada harga paling murah

1. Viva RM90

Hubungi sy Raziman utk pertanyaan lanjut 0129600702
    0129600702 (Whatsapp)

BalasPadam
  54. salam boleh email kn itinerary ke bintun.ibrahim@yahoo.com. time kasih sgt2.

55. salam boleh email kn itinerary ke bintun.ibrahim@yahoo.com. time kasih sgt2.

56. Boleh send itenary ke enny.othman@gmail.com and contact person utk kereta sewa.

57. Menarik =) nak juga iti.. boleh send ke syazana_ngarisan@yahoo.com tq

58. salam. mohon jasa encik/puan untuk email itinerary ke nuarhamka@hotmail.com
    sgt menarik!

59. Assalamualaikum,
    Minta jasa baik encik utk kongsi itenarary kpd saya (Kundasang & KK).

Ini adalah emel saya:
    ps.eira2015@gmail.com

Smoga encik dimurahkan rzki dimudahkan urusan.
    Saya ucapkan ribuan terima kasih

Yg benar,
    Eira

60. Assalamualaikum.

boleh tolong emailkan itinerary kat email sy
    norbaity88@gmail.com

terima kasih,
    baity

BalasPadam
  61. Salam.. saya nak itinerary.. Terima kasih atas jasa baik encik.. Semoga encik dan keluarga dimurahkan rezeki, In Sha Allah..
    Emelkan kepada saidatulnafisah91v@gmail.com .. Terima kasih..

62. salam, boleh share travel itinerary tak dengan saya. terima kasih.

BalasPadam
  63. Salam, boleh share travel itinerary x? mohon emelkan ke nurfadillahkhasni@gmail.com. Terima kasih.

64. sala boleh sharekan itinerary? hirsya_kawaii93@yahoo.com

65. assalam, boleh share itinerary x? email ke noradilahmustafa@gmail.com. terima kasih atas kerjasama.

66. Iti yg best! Boleh send dkt zahrashahar@gmail.com

67. Salam, nak mintak share itinerary ni email. nurulnadzira.azmi@yahoo.com. terima kasih atas kerjasama.

68. Assalamualaikum.
    Seronok baca blog en...insyaAllah Dec.merancang nk ke kundasang bersama keluarga.
    Mohon email details itinerary en utk PANDAN kami ke sana. Terima kasih daun kelas...
    sitinoorhidayahti@gmail.com

69. Salam
    .Boleh sharekan itinerary ini insaallah sy nk pg bln 12 ini... ini email sy roalinawati373@gmail.com

70. hai emailkan itinerary trip ke kk dan kundasang sbb i nak pegi dec ni...
    masjuwita.fathil@yahoo.com

BalasPadam
  71. Salam..emailkan itinerary trip ke KK dan kundasang.. bulan 1/2017 ni sy akan ke sana bersama fmly :)..
    hidayujalil@gmail.com

Terima kasih :)

BalasPadam
  72. Salam..emailkan itinerary trip ke KK dan kundasang.. bulan 1/2017 ni sy akan ke sana bersama fmly :)..
    hidayujalil@gmail.com

Terima kasih :)

BalasPadam
  73. Assalamualaikum.. tolong email itinerary trip kk-kundasang dan bajet kereta sewa ,hotel n .makan kat situ bro... demo travel sokmo..haha tqvm mohd_arsyad@yahoo.com

74. Assalamualaikum.. Boleh share itinerary ke msz_fauziah@yahoo.com? Thanks.

75. boleh share itinerary akubee89@yahoo.com

BalasPadam
  76. salam.. rase berminat nak gi sabah lepas baca entry ni.. boleh emailkan itinerary kat saya.. munirahsaidah@yahoo.com.... thanksss.. huhu

77. Assalamualaikum.
    Seronok baca blog eNcik...insyaAllah saya dan suami akan ke Sabah next year.
    Mohon email details itinerary encik untuk panduan kami ke sana. Terima kasih.
    nurshazwani8991@gmail.com

78. Nk kne bwk pasport ke ??? Nk iti...email pd rahah711@gmail.com ... Tq

Balasan
    1. Saya xpasti part tue.. saye dr sarawak, n kami gune dokumen perjalanan terhad

79. Assalamualaikum, boleh share itinerary KK ke email sy khushairiz@gmail.com

BalasPadam
  80. Assalamu’alaikum Bro Fahmi... Kamek dr kuching.. Share itinerary kk & kundasang ngan kmk lok... Pakei panduan pergi sabah kelak.. Baruk first time pergi sabah bah.. abubbd77@gmail.com... Ok bro TQ...

Balasan
    1. Done.. inshaAllah dipermudahkan disana.. trip agar simple disane.. Sudah send

81. Salam boleh emailkan itinerary di sabah? hehehehe farahsyamimi316@yahoo.com

BalasPadam
  82. Assalammualaikum...boleh emailkan itinerary ke sabah..afieafikah404@gmail.com

83. Assalammualaikum...boleh emailkan itinerary ke sabah..afieafikah404@gmail.com

84. Assalamualaikum. Boleh email pada sy full itinerary trip to sabah? ni email sy noorliamera@gmail.com

BalasPadam
  85. Assalamualaikum, boleh email itinerary?

86. Salam boleh emailkan itinerary di sabah? heheheh zulhilmi_transconsult@yahoo.com

87. Assalamualaikum..mintak emelkan itinerary... emel saya kittyhaidan@gmail.com

BalasPadam
  88. Salam.bole minta itenary KK & Kundasang.email ke nurhafizahmohammad@gmail.com
    Terima kasih sahabat

89. Assalamualaikum.. Boleh share itinerary ke trex_ya@yahoo.com? Trip ke sana bln 2 ni. Thanks

90. Salam, boleh emailkan itinerary kat qasehmya@gmail.com. thanksss

91. Salam boleh emailkan saya itenarary? tasya_kama@yahoo.com. thanks.

92. Assalamualaikum tuan..boleh mohon emailkan saya itinerary semasa di kk & kundasang tu beserta bajet hotel & makan?
    sahzaisuhaila@gmail.com
    Ribuan terima kasih tuan����

BalasPadam
  93. Assalamualaikum tuan..boleh mohon emailkan saya itinerary semasa di kk & kundasang tu beserta bajet hotel & makan?
    sahzaisuhaila@gmail.com
    Ribuan terima kasih tuan����

BalasPadam
  94. Assalamualaikum..nak mntak iternary boleh..hehe..email saya azmeer.izwan90@gmail.com..tq

95. Assalamu'alaikum encik fahmi..saya juga nak minta izin tuan email pd saya iternary dkt email address nsyuhadah_rahwi@yahoo.com..jazakallah

96. Perkongsian yang sangat menarik dan bermanfaat...

BalasPadam
  97. salam encik..mohon share itinery..email saya mar.ainatul@gmail.com. terima kasih encik

98. Salah satu wishlist. Tunggu tabung travel cukup. InshaAllah nak angkut adik-adik dan mak sekali.

99. Aslm...nak juga itinerary nyer..
    Boleh email ke zeq2010@gmail.com

Thanks

100. tlg emailkan ke nurzita@tekmarkgroup.com

101. Slm.. Minta emailkan sy itinerary ke syazadam69@gmail.com
    Tq..

102. salam..mohon share itinerary ke sitihajarhambali@gmail.com
    tq :)

103. salam, mohon share itenary ke nuramaninabtabdghafar@gmail.com tq so much :)

BalasPadam
  104. Asmk..insylh akan ke kk dan Kundasang ..mohon jasa baik utk dptkn itinerary kk Kundasang tu..tqvm
    rosnijassin@gmail.com

105. Assalamualaikum. Sy bercadang utk bwa family ke Kurdasan pd Krismas nti. Boleh kongsi details itinerary dengan sy? email sy, zaidhs@gmail.com

Terimakasih...

106. salam.saya nak itenarary boleh.tq

107. nak iti trip nih.. Insya Allah akan ke sana bulan 5 nanti.. rozieramli@yahoo.com... tq...

108. Bole share iti ke sabah ni. atiqahyassin@gmail.com
    tq.

BalasPadam
  109. Mohon Maaf kami ingin menumpang iklan...

kundasang...

2. Homestay Condominium Marina Court di pusat bandar Kota Kinabalu hanya pada harga Rm250 semalam!!!

3. Pemandu Pelancong..
    Sekiranya anda ingin perlukan pemandu sepanjang percutian kami menyediakan pemandu berpengalaman dan mahir dengan tempat2 percutian menarik di Sabah... upah bagi pemandu kami adalah RM100 untuk 12 jam sehari...

4. Harga istimewa ke Pulau Manukan , Sapi atau Memutik..
    Sekiranya anda memilih perkhidmatan kami, kami akan memberikan anda harga istimewa RM20.00 sahaja seorang utk tambang bot dan Percuma SET SNORKLING & life jacket ( harga utk 1 pulau sahaja).. harga tak termasuk jetty fee, island fee...
    * Sea Walking RM150 (30 mnt)

5. Harga istimewa untuk melihat Proboscis Monkey dan Fireflies... Klias Beaufort..

BalasPadam
  110. Mohon Maaf kami ingin menumpang iklan...

BalasPadam
  111. Mohon Maaf kami ingin menumpang iklan...

BalasPadam
  112. Mohon Maaf kami ingin menumpang iklan...

113. salam. boleh share itinerary ke @ainanisha_1112@yahoo.com . TQ

114. Salam boleh share itinerary dgn sye? Nursharmila92@gmail.com

115. Salam boleh share itinerary dgn sye? Nursharmila92@gmail.com

116. As'salam...boleh share itinerary dgn sya....faizmim@gmail.com

117. as salam.... saya planning utk ke kk & kundasang next year. boleh email pada saya itinerary untuk rujukan saya. Terima Kasih byk2. email pada saya di exura_277@yahoo.co.uk

118. As'salam...boleh share itinerary dgn sy..nurfariezza@yahoo.com.my

119. Assalam, boleh share itenerary? Terima Kasih

khairajuhaizat@gmail.com

120. assalammualaikum w.b.t...boleh x sy dptkan itinerary utk rujukan. ni emel saya roserofsa@gmail.com...terima kasih.

121. Salam,blh email iternary tuan ke shiemama@yahoo.com
    Tq

122. Salam boleh emel full iti ke sya_aisyah88@yahoo.com. Tq!

123. Nak itinerary jugak. Email ashayana93@gmail.com. thank youuuu

124. Assalamualaikum tuan, boleh saya dapatkan itinerary tuan untuk trip ke kota kinabalu nie? Email saya addaei.arief21@gmail.com terima kasih tuan

125. Mohon Maaf kami ingin menumpang iklan...

TIPS PERCUTIAN MURAH KE SABAH!!!

Tel : 0129600702 / 0163751978

*Screenshot iklan ini sebagai voucher Diskaun dan whatsapp ke nombor di bawah*

0129600702

BalasPadam
  126. Mohon Maaf kami ingin menumpang iklan...

TIPS PERCUTIAN MURAH KE SABAH!!!

Tel : 0129600702 / 0163751978

*Screenshot iklan ini sebagai voucher Diskaun dan whatsapp ke nombor di bawah*

0129600702

Balasan
    1. hye..klau van hiace ade x??brpe sehari??
      nk guna untk 3hari 2 malm..
      bulan 10..

127. Salam,
    boleh emailkan itinerary di email sy anie.clob@gmail.com

Tq.

128. Salam, boleh dptkan itinerary? imladydee@gmail.com

129. Assalam.. Boleh bg itinery? Send ke sophea_0810@yahoo.com

130. assalamualaikum, encik, bole emailkan itinerary ke fauziahrahamat93@gmail.com

BalasPadam
  131. Assalam . bole tolong email itinerary ke email mamapapa.baby95@gmail.com ? terima kasih

132. boleh share itinerary ke emel faizal_8791@yahoo.com.
    TQ

BalasPadam
  133. Salam..boleh share itinerary ke emel deeya_089@yahoo.com. Many Thanks :)

134. Assalam Tuan Fahmi.

Saya berminat untuk mengetahui itenary lawatan ke Sabah jika tuan tidak keberatan untuk berkongsi.
    Ini email saya mommynurul@gmail.com

Terima kasih in advance.

135. Assalam Tuan Fahmi.

Ini email saya mommynurul@gmail.com

Terima kasih in advance.

BalasPadam
  136. Assalammualaikum broo fahmi.

Boleh e-mail k mochsinnexus7@gmail.com
    Tqvm!!

Org sibu or stay d sibu?

137. salam, boleh share itenary? alamat email saya aqilahms@yahoo.co.uk
    tq.

138. assalam..share kat sya itenary kk&kundasang..
    pyan90@outlook.com
    trima ksih...

139. askm bole share otenary ke kk n kundasang..email sy fitriah.hamdan@klb.my

140. Salam...
    Boleh share itinery to kk & kundasang ?
    mdzaharie@yahoo.com

141. Salam...
    Boleh share itinery to kk & kundasang ?
    mdzaharie@yahoo.com

142. salam tuan,

boleh emailkan itinery to kk & kundasang?? nie email sy.. onetwothreetome@gmail.com
    TQ

143. as salam..blh email itinery ke email sy.. agp8003@gmail.com

144. Salam ade sesiapa berminat nak share kerete di kundasang..(ade driver) Untk 1/3/2017 dari pg sampai ptg... kami perlu kan 2 org lagi... Harga sangt2 berpatutan.. Mmg sesuai untk beg packer.. Tempt yg akn di pergi untk 1 day travel... Kt bwh nie

desa farm - war memorial park - hotspring ranau - fish spa ranau - kinabalu park... Kalau berminat Blh whatapp sy 0132901552 sue

BalasPadam
  145. salam.. terima kasih atas tulisan perjalanan encik ke kk dan kundasang.. sangat2 berguna.. kalau boleh saya nak minta itinerary nya.email saya zahirahzakaria1190@yahoo.com

146. salam . boleh sent itinerary kk ke kundasang . zen5244@gmail.com

147. salam.. boleh share itinerary x raufrahimi135@gmail.com

148. salam.. boleh share itinerary x kasehrina@gmail.com

149. Assalamualaikum, share itinerary boleh? npbalqisbatrisyia@gmail.com

150. Assalamualaikum..boleh share itinerary x? emel saya syairahsamsudin@ymail.com
    terima kasih :)

151. bleh tak share itenerary ..email sy ye n_fatin30@yahoo.com

152. As salam boleh share itenerary ke penen.lalat@gmail.com

153. Assalamualaikum boleh sy dptkan itineray KK ni? email saya zirconz85@gmail.com..terima kasih..

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Short Trip to Mukah

Assalammualaikum.. Hello.. Ni Hao ma.. Pejam celik, pejam celik, sudah masuk 10 hari kite melalui tahun 2016. Semoga impian dan objektif pada 2015 semua tercapai. Alhamdulillah.. Hari ini,sudah masuk hari ke 23 hari kami bekerja di Hospital Kanowit. Alhamdulillah, walaupon di sini serba kekurangan dari pelbagai aspek, namun kami sangat menyukai tempat ini. Rakan sekerja yang sangat bekerjasama, pesakit – pesakit yang memahami pekerjaan kami, dan persekitaran yang tenang. Minggu ni, kami mengambil masa rehat weekend kami untuk menyertai road trip ke Mukah. Mukah ini merupakan salah sebuah daerah di Bahagian tengah Sarawak yang terletak lebih kurang 190km daripada Kanowit, 150km dari Sibu. Perjalan kami ke sana mengambil masa 2jam melalui jalan berturap. Kanowit ke Mukah Mukah, majoriti daripada penduduknya adalah Melanau dan melayu. My point of view, Mukah antara pekan yang boleh dikatakan membangun. Kebanyakan fasiliti di sini mencukupi. Orang tempatan kata, ini adalah tempat Me

10 Aktiviti - Aktiviti Menarik Di Krabi

Assalammulaikum para pembaca semua. Alhamdulillah akhirnya berpeluang untuk berkongsi dengan sahabat semua mengenai perjalanan kami ke Krabi baru – baru ini. Sebenarnya, perjalanan kami ke Krabi boleh dikatakan “sambil menyelam minum air” kerana saya dan isteri telah pergi ke Kuala Lumpur untuk menjalani peperiksaan kemasukkan master Opthalmology di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia. Alang-alang sudah sampai ke Kuala Lumpur, kami melanjutkan percutian kami ke Krabi. Percutian kami mengambil masa enam hari (16/08- 21/08). Seperti percutian kami sebelum ini, tema kami lebih kepada ‘leisure’ dan ‘medium budget’. Antara aktiviti menarik yang boleh dilakukan di Krabi 1.        Island Hopping Krabi memang terkenal dengan kewujudan pulau – pulau yang indah. Antaranya Koh Lanta, Phi Phi Island, Poda Island, Chicken Island dan macam – macam lagi. Trip ke pulau- pulau tersebut boleh ditempah sebelum atau semasa di Krabi. Sahabat semua boleh mendapatkan pakej tersebut semasa di